Najniższe Ceny!  Sprawdź! Zadzwoń! Napisz!        Najniższe  Ceny! Sprawdź! Zadzwoń! Napisz!           Najniższe Ceny!  Sprawdź! Zadzwoń! Napisz!       

Dobierz kopertę do swoich potrzeb. Jakie rozwiązania są dostępne?

Właściwe dobranie koperty do zawartości jest podstawa prowadzenia korespondencji biurowej, handlowej, prywatnej i formalnej. Poniżej wyjaśniamy, na jaki rodzaj koperty warto się zdecydować.

 

Dlaczego warto dobierać rodzaj koperty do zawartości?

Koperta jest artykułem biurowym i pierwszą rzeczą, na którą adresat zwróci uwagę po otrzymaniu przesyłki, powinna więc robić dobre i profesjonalne pierwsze wrażenie, zwłaszcza w przypadku, gdy zawiera ona materiały marketingowe mające na celu pozyskanie dla firmy nowego klienta. Również w korespondencji prywatnej należy dobrać odpowiednią kopertę, by pokazać szacunek dla odbiorcy i przykładanie wagi do szczegółów. Wyjątkiem jest przesyłanie dokumentów poufnych. W takim wypadku priorytetem jest bezpieczeństwo przesyłki i zachowanie wrażliwych danych przekazywanych w kopercie tylko i wyłącznie dla odbiorcy. Nie powinna więc ona pod żadnym pozorem prześwitywać, być łatwa w otwarciu i ponownym zaklejeniu bez pozostawiania widocznych śladów.

 

Koperty firmowe i handlowe

Do biura w przypadku wspomnianych dokumentów poufnych warto zakupić koperty grube, o ciemniejszym, wytrzymałym papierze i koniecznie z szarym lub niebieskim poddrukiem. Do pozostałej korespondencji można używać standardowych kopert białych bez poddruku.

Do przesyłania drobnych przedmiotów sprawdzą się koperty bąbelkowe. Koperty zawierające oferty handlowe mogą być zapakowane w dwie różne koperty: albo w zwykłą, uniwersalną białą, która podkreśli profesjonalizm i będzie pasować do praktycznie każdej przesyłki, albo w kolorową i dopasowaną rozmiarem do jej zawartości. Będzie to kolejny element budujący wizualną rozpoznawalność firmy. W przypadku kopert na zaproszenia formalne najlepiej postawić na prostotę wizualną, ale i najwyższą jakość wykonania oraz gruby papier.